שר המשפטים: אלה המועמדים לפרקליט המדינה

איתי גדסי No Comments on שר המשפטים: אלה המועמדים לפרקליט המדינה

בעוד שבועיים יסיים את תפקידו פרקליט המדינה שי ניצן, שר המשפטים אמיר אוחנה מציג את המועמדים לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה: שלמה (מומי) למברגר, רז נזרי, אורלי בן ארי-גינזברג, דן אלדד ואושרה גז-איזנשטיין

צילום: Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים אמיר אוחנה מציג לציבור את המועמדים לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה: שלמה (מומי) למברגר, רז נזרי, אורלי בן ארי-גינזברג, דן אלדד ואושרה גז-איזנשטיין

השר אוחנה: "בעוד שבועיים מהיום יסיים שי ניצן את כהונתו כפרקליט המדינה. הנוהל למינוי פרקליט מדינה בשגרה קובע ועדת איתור. כששאלתי לפני מספר חודשים את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט האם לא הגיע הזמן להקים ועדת איתור, שמשך עבודתה בד"כ הוא מספר חודשים – השיב לי שלא ניתן בתקופת בחירות וכן בתקופת ממשלת מעבר להקים ועדת איתור למינוי של פרקליט מדינה קבוע, משרה הקצובה בחוק לכהונה של שש שנים. המינוי יכבול גם את ידיהן של הממשלות הבאות, ולאור כך נראה היה לי הגיוני הנימוק, וקיבלתי אותו".

אוחנה מציין כי על פי החוק בסמכותו של שר המשפטים למנות ממלא מקום זמני לפרקליט המדינה: "סעיף 23א לחוק שירות המדינה (מינויים) מורה כי אם נתפנתה משרתו של נושא משרה או נבצר ממנו להשתמש בסמכותו או למלא את תפקידו, רשאי השר שעם משרדו נמנית המשרה, בהתייעצות עם נציב השירות, להטיל על עובד מדינה אחר למלא את התפקיד, לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים".

השר מדגיש כי הוא לא מתכוון להאריך את כהונתו של פרקליט המדינה הנוכחי שי ניצן: "בשבועות האחרונים הודעתי ליועץ כי בכוונתי למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, כפי שהחוק מורה, וכי אין לי כוונה לבקש את הארכת כהונתו של פרקליט המדינה הנוכחי. כמו כן, אין גם כל סבירות ברעיון להותיר את הגוף החשוב והמשמעותי – הפרקליטות – ללא מנהל שיעמוד בראשו. המדובר במשרה בכירה שלעומד בראשה ישנן סמכויות סטטוטוריות".

"לאורך החודשים האחרונים בדקתי מרחוק מועמדים היכולים בעיני למלא את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה", פירט אוחנה, "והגעתי לחמישה שמות. ארבעה מהם מכהנים בפרקליטות ואחד מהם הוא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה".

ואלו המועמדים:
שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים.
רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.
אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז.
דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
אושרה גז – איזנשטיין, פרקליטת מחוז תל אביב.

"אציין", הוסף שר המשפטים, כי "רשימת השמות אינה בהכרח סגורה ולו יועלו בפני שמות נוספים מתוך המערכת, כפי שהחוק מחייב, אהיה מוכן לשקול זאת. המועמדים כולם מוכשרים בעיני ועל כן בכוונתי לבחון את מידת התאמתם למלא את מקום פרקליט המדינה למשך שלושה חודשים (עם אפשרות להארכה לתקופה נוספת של שלושה חודשים). אין זה אומר כמובן דבר לגבי פרקליט המדינה הקבוע שיבחר כאמור, על ידי ועדת איתור לכשתוקם ממשלה".

"בימים הקרובים אראיין את כל המועמדים, אתייעץ בנציב שירות המדינה כפי שהחוק מורה, אתייעץ גם ביועץ המשפטי לממשלה – ואקבל את החלטתי. מיד לאחר ההחלטה אעדכן את הציבור ואת כלי התקשורת במקביל", סיים אוחנה.



0 תגובות